Volg ons op Social Media

Lokale SEO fouten vermijden.​ Wat zijn de valkuilen?. Wij leggen het je uit!

Als je bezig bent met lokale SEO, dan weet je hoe belangrijk het is om je bedrijf op de kaart te zetten.​ Letterlijk! Maar pas op, er zijn veel voorkomende fouten die je succes kunnen beperken.​ Eerst en vooral, zorg ervoor dat je bedrijfsvermelding compleet en consistent is over alle online platforms.​ Vergeet niet je […] Lees verder

  • Zoekwoord-onderzoek
  • Linkbuilding
  • Inclusief locatie-zoekwoorden
  • Social media share
  • Volledig SEO uitbesteden
  • Binnen 3 maanden resultaat
  • Zowel onsite als offsite

Start nu voor €299 en zet je bedrijf meteen op de kaart.

Lokale SEO fouten vermijden.​ Wat zijn de valkuilen?
Lokale SEO fouten vermijden.​ Wat zijn de valkuilen?
Lokale SEO fouten vermijden.​ Wat zijn de valkuilen?

€299

per  maand

Ik wil meer informatie →

  • Zoekwoordenonderzoek
  • 1 blog per 2 weken publiceren
  • Linkbuilding (tier 1 & tier2)
  • Optimalisatie afbeeldingen
  • Google Search Console
  • Google Mijn Bedrijf
  • Toevoegen van meta informatie
  • Rapportage per 3 maanden
  • Contractduur min 12 maanden
  • Opstartkosten €199
  • Schema Markup
  • ON site technische aspecten

    Letop! Geen Engelstalige paginas

BONUS: 50 steden/dorpen pagina’s

Ik wil meer informatie →

€599

per  maand

Ik wil meer informatie →

  • Zoekwoordenonderzoek
  • 2 blogs per week publiceren
  • Linkbuilding (tier 1 & tier2)
  • Optimalisatie afbeeldingen
  • Google Search Console
  • Google Mijn Bedrijf
  • Toevoegen van meta informatie
  • Rapportage per 3 maanden
  • Contractduur min 12 maanden
  • Opstartkosten: Geen
  • Schema Markup
  • ON site technische aspecten

Inclusief Engelstalige paginas

BONUS: 100 steden/dorpen pagina’s

Ik wil meer informatie →

€799

per  maand

Ik wil meer informatie →

  • Zoekwoordenonderzoek
  • 4 blogs per week publiceren
  • Linkbuilding (tier 1 & tier2)
  • Optimalisatie afbeeldingen
  • Google Search Console
  • Google Mijn Bedrijf
  • Toevoegen van meta informatie
  • Rapportage per 3 maanden
  • Contractduur min 12 maanden
  • Opstartkosten: Geen
  • Schema Markup
  • ON site technische aspecten

Inclusief Engelstalige paginas

BONUS: 200 steden/dorpen pagina’s

Ik wil meer informatie →

Als je bezig bent met lokale SEO, dan weet je hoe belangrijk het is om je bedrijf op de kaart te zetten.​ Letterlijk! Maar pas op, er zijn veel voorkomende fouten die je succes kunnen beperken.​ Eerst en vooral, zorg ervoor dat je bedrijfsvermelding compleet en consistent is over alle online platforms.​ Vergeet niet je NAP (Naam, Adres, Telefoonnummer) overal hetzelfde te houden.​ Ook, onderschat het belang van lokale zoekwoorden niet.​ Deze moeten specifiek zijn voor jouw stad of regio en verwerkt worden in de content van je website.​

Maar daar houdt het niet op! Recensies zijn goud waard.​ Stimuleer je klanten dus om hun ervaringen te delen.​ En vergeet je niet aan te melden bij Google Mijn Bedrijf, dit is essentieel voor lokale zichtbaarheid.​ Bovendien, vermijd het hebben van een trage website, omdat snelheid een rechtstreekse invloed heeft op je positie in zoekresultaten.​

Door deze valkuilen te vermijden en je te richten op een sterke lokale SEO-strategie, zorg je ervoor dat klanten jou vinden, precies wanneer ze jou nodig hebben.​ En onthoud, kwaliteit en consistentie zijn sleutelwoorden.​ Zoekmachineoptimalisatie is een marathon, geen sprint.​ Blijf gefocust, blijf optimaliseren, en voor je het weet, ben jij de lokale held in de zoekresultaten!

Lokale SEO fouten vermijden.​ Wat zijn de valkuilen?

Lokale SEO fouten die je beter kunt vermijden

In de wereld van online marketing en klantenwerving spelen zoekwoorden een cruciale rol, met name als we het hebben over de Lokale SEO.​ Als wij bij Flexamedia werken aan de Search Engine Optimization (SEO) voor onze klanten, concentreren we ons intenstief op het verbeteren van Google posities én het vermijden van veelgemaakte fouten.​ Hier, duiken we dieper in de wereld van Lokale SEO om inzicht te geven in de punten waar je wellicht nog niet aan gedacht hebt maar cruciaal kunnen zijn voor jouw succes.​

Onjuiste of ontbrekende Google Mijn Bedrijf listings

Google Mijn Bedrijf (GMB) is de machtige toegangspoort voor lokale zichtbaarheid.​ Echter, onjuist beheerde GMB-listings zijn een veelgemaakte fout die wij maar al te vaak tegenkomen.​ Een incompleet profiel, onjuiste bedrijfsgegevens, of het helemaal niet claimen van je GMB listing kan potentiële klanten én zoekmachines in verwarring brengen.​

  • Zorg voor nauwkeurige en consistente informatie: Naam, adres en telefoonnummer (ook bekend als NAP) moeten overal op het web consistent zijn.​
  • Voeg kwalitatieve foto’s toe: Afbeeldingen trekken de aandacht en kunnen de betrokkenheid aanzienlijk verhogen.​

Gebrekkige aandacht voor lokale zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de bouwstenen van SEO, nog specifieker voor Lokale SEO.​ De fout die wij vaak zien, is het negeren van lokale zoektermen in SEO-teksten en content op de website.​

  • Gebruik locatie-specifieke zoekwoorden: Integreer de plaatsnamen en locatie-gerelateerde termen op een natuurlijke wijze in je website.​
  • Focus ook op long-tail zoekwoorden: Deze zoekwoorden zijn minder competitief en kunnen specifiek gericht zijn op jouw niche of locatie.​

Over het hoofd zien van mobielvriendelijkheid

In ons tijdperk waar mobiel surfen overheerst, zien we nog steeds websites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten.​ Een niet-mobielvriendelijke website zorgt voor sizable frustratie bij bezoekers en wordt door Google in toenemende mate benadeeld in de zoekresultaten.​

Verwaarlozing van lokale backlinks

Backlinks of verwijzingen van andere websites zijn essentieel voor elke SEO-strategie, ook voor Lokale SEO.​ Lokale backlinks, of links van bijvoorbeeld lokale nieuwswebsites, bloggers of instanties, onderstrepen de lokale invloed en hoe geauthoriseerd jouw bedrijf is binnen de gemeenschap.​

Onvoldoende aandacht voor gebruikerservaring

Een snelle laadtijd, een intuïtieve website structuur, en SEO-vriendelijke content zijn cruciaal voor zowel gebruikers als zoekmachines.​ Een langzame website of onduidelijke navigatie kan bezoekers wegjagen, voorgoed.​

De kracht van unieke en lokale content

Het produceren van unieke content die interessant en relevant is voor jouw specifieke lokale doelgroep wordt vaak onderschat.​ Ja, het creëren van content vergt tijd en moeite, maar het is een onmisbare pijler van een sterke Lokale SEO-strategie.​

Tot slot, vermijd het verspillen van jouw LC: local SEO efforts door deze veelgemaakte fouten tot een minimum te beperken.​ Bij Flexamedia bieden we vrijblijvend advies en hands-on hulp om jouw Lokale SEO naar een hoger niveau te tillen ” van zoekwoordenonderzoek tot technische optimalisaties en alles daartussenin.​

Onthoud, een sterke Local SEO strategie vereist zorgvuldigheid, transparantie en kwaliteit.​ Als je niet zeker weet waar te beginnen of hoe de vastgelopen strategieën te herzien, ons team van marketing specialisten staat klaar om je te begeleiden.​ Samen vermijden we valkuilen en zorgen we voor solide grond onder de voeten van jouw lokale onderneming.​

FAQ – Meest gestelde vragen

1. Waarom is het negeren van Google Mijn Bedrijf een lokale SEO fout?

Bij Flexamedia zien we vaak dat lokale ondernemers Google Mijn Bedrijf (GMB) over het hoofd zien, een klassieke lokale SEO fout.​ GMB is je virtuele uithangbord op Google Maps en in lokale zoekresultaten.​ Een goed ingericht GMB-profiel met accurate informatie, foto’s, en klantrecensies kan je zichtbaarheid en autoriteit in lokale zoekopdrachten aanzienlijk verhogen.​ Het niet claimen of optimaliseren van jouw GMB-profiel is alsof je de deuren van je winkel dichtlaat terwijl klanten voorbij lopen.​ Het is een gemiste kans op waardevolle lokale zichtbaarheid en klantenwerving.​

2. Hoe kan het negeren van mobiele optimalisatie mijn lokale SEO schaden?

In de wereld van vandaag is mobiele optimalisatie cruciaal, zeker voor lokale SEO.​ Veel klanten zoeken naar lokale informatie op hun mobiele telefoon terwijl ze onderweg zijn.​ Als je website niet mobielvriendelijk is, kan dit leiden tot een frustrerende gebruikerservaring en een hoge bounce rate.​ Google neemt mobielvriendelijkheid mee als een belangrijke factor in hun ranking algoritmes.​ Dit betekent dat een gebrek aan een responsief websiteontwerp niet alleen je potentiele klanten wegjaagt, maar ook je Google posities kan schaden.​ Bij Flexamedia benadrukken we het belang van een snelle laadtijd en een responsief design voor alle cliënten die lokale SEO willen verbeteren.​

3. Waarom is het overslaan van lokale zoekwoordenonderzoek een veelgemaakte fout?

Het overslaan van gedegen lokaal zoekwoordenonderzoek is een valkuil die veel lokale bedrijven niet zien aankomen.​ Zonder te weten hoe jouw doelgroep zoekt naar de producten of diensten die jij aanbiedt, loop je potentiele klanten mis.​ Bij Flexamedia helpen we je bijvoorbeeld te ontdekken dat klanten niet alleen zoeken naar “fietsenmaker in Amsterdam”, maar ook naar “fietsreparatie Amsterdam Zuid”.​ Dit soort inzichten zijn cruciaal om je content en SEO strategie effectief te richten.​ Door relevante lokale zoekwoorden te integreren in jouw SEO teksten, website structuur en metadata, vergroot je de kans om beter gevonden te worden door mensen die op zoek zijn naar wat jij aanbiedt.​

Wanneer je lokale SEO effectief wilt aanpakken maar de kennis of middelen mist, overweeg dan om SEO uit te besteden aan ons bij Flexamedia.​ Wij zijn gespecialiseerd in zowel de technische aspecten als content creatie en backlinks, om jouw lokale zichtbaarheid te maximaliseren.​

Andere artikelen

Content actualiseren.​ Hoe oude content te vernieuwen?

Wil je je website fris en actueel houden? Content actualiseren is crucial! Maar hoe vernieuw je oude content zonder de plank mis te slaan? Het begint allemaal met een goede evaluatie van wat je al hebt.​ Duik in je bestaande artikelen, blogs of pagina's en bekijk wat...

Lees meer